חגיגה בימין • הקואליציה הצליחה להעביר את חוק ההסדרה

    עם ישראל לא זר בשילה, בית אל ועלי ולא זר בעמונה. אין דבר כזה עם כובש בארצו. יש לנו זכות אבות ביהודה ושומרון ועלינו לחזק את ההתיישבות. עמונה לא תפונה
    איתי גדסי 2 Comment on חגיגה בימין • הקואליציה הצליחה להעביר את חוק ההסדרה

    בני בגין הצביע נגד חוק ההסדרה. ואילו שר האוצר כחלון נעדר מההצבעה • ביטן: הצלחתי באחת המשימות הקשות ביותר שהיו לי כיו״ר קואליציה עד היום • מטה עמונה: מאמינים כי גם בית המשפט יכבד את ההכרעה הדמוקרטית

    עם ישראל לא זר בשילה, בית אל ועלי ולא זר בעמונה. אין דבר כזה עם כובש בארצו. יש לנו זכות אבות ביהודה ושומרון ועלינו לחזק את ההתיישבות. עמונה לא תפונה
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר תרגיל פרלמנטרי מרשים שעשתה האופוזיציה לקואליציה כשמשכה מסדר היום את כל החוקים והקואליציה נאלצה לעבור להצבעה על חוק ההסדרה שהיה אמור לעלות בסוף היום מיהר נתניהו לזמן אליו את כחלון ללשכה ולאחר דין ודברים עמו הושג רוב כשסוכם כי 'כולנו' תצביע בעד חוק ההסדרה.

    ואכן, חוק ההסדרה אושר בקריאה טרומית במליאה. התוצאה: 58 בעד ו-50 נגד.

    ממטה המאבק עמונה נמסר כי "ממשלת ישראל וכנסת ישראל עשו היום צעד משמעותי בדרך להשארת עמונה במקומה לנצח ולהסדרת כלל ההתיישבות ביהודה ושומרון. הריבון במדינת ישראל קבע היום ברוב קולות ברור כי עמונה צריכה להישאר במקומה ואנו מצפים ומאמינים כי גם בית המשפט יכבד את ההכרעה הדמוקרטית של העם בישראל ואת החלטות נבחריו. נמשיך לפעול עד להסרה סופית של חרב הפינוי המונף על היישוב".

    לא כל הקואליציה התייצבה להצבעה. נאמן לצו מצפונו – בני בגין הצביע נגד חוק ההסדרה. ואילו שר האוצר כחלון נעדר מההצבעה.

    יו״ר הקואליציה ח״כ דוד ביטן הגיב על אישור חוק ההסדרה בכנסת: הצלחתי באחת המשימות הקשות ביותר שהיו לי כיו״ר קואליציה עד היום.

    "עם ישראל לא זר בשילה, בית אל ועלי ולא זר בעמונה. אין דבר כזה עם כובש בארצו. יש לנו זכות אבות ביהודה ושומרון ועלינו לחזק את ההתיישבות. עמונה לא תפונה!!!" עאמרה מירי רגב שצילמה את עצמה מצביע בעד החוק כאשר כתבה "עמונה לא תפונה" על גב כף ידה ברגע ההצבעה.

    חוק ההסדרה

    ההצעה נועדה להסדיר ישובים ישראלים ביהודה ובשומרון שנבנו או הורחבו ללא הליך תכנון מסודר על קרקע שזכויות השימוש בה אינן נתונות בידי רשויות המדינה, ובלבד שהדבר נעשה בתום לב או בהסכמת רשויות המדינה. לפי ההסדר המוצע, אם לא הוכיח אדם את בעלותו על הקרקע, היא תירשם על שם הממונה על הרכוש הממשלתי באזור יהודה והשומרון, ואם הוכיח אדם את בעלותו על הקרקע, יופקעו זכויות השימוש ויועברו לממונה, ואותו אדם יהיה זכאי לדמי שימוש במקרקעין או לקרקע חלופית. ההפקעה תעמוד בתוקפה עד להכרעה מדינית בדבר מעמדו של האזור וההתיישבות הישראלית בו. כמו כן, עד להשלמת הליכי התכנון יותלו הליכי האכיפה, הצווים ופסקי הדין בקשר למבנים ביישובים אלה, והם יפקעו עם השלמת הליכי התכנון.

    בדברי ההסבר נכתב: "הותרת המצב ביישובים או שכונות אלו כפי שהוא היום, או הריסה של מבנים ומתקנים ביישובים ישראלים כאלה, משמעותם פגיעה קשה במי שמתגורר בהם מזה שנים רבות בתום לב או בתמיכת המדינה. הוראות המעבר מבקשות לאזן כראוי בין פגיעה זו לבין הפגיעה  בקניינם של הבעלים הרשומים של קרקע מוסדרת, או במי שזכאי להירשם כבעלים בקרקע בלתי מוסדרת. הצעת החוק מכירה בצורך להסדיר יישובים ושכונות, ובכך שהסדרתן היא פתרון מידתי וראוי יותר מהחרבת יישובים או בתים של עשרות ומאות בתי אב."

    ח"כ יואב קיש: הבית הזה הוא זה שמחוקק וקובע את המדיניות ולכן הוא נבחר על ידי כל העם. בג"צ תפקידו לשמור על המדיניות של החוקים ולתת עדיפות לחוקי יסוד. דווקא הצורך לכבד את החלטות בג"צ מחייב אותנו לחוקק את חוק ההסדרה. אנחנו חייבים לייצר בהירות משפטית סביב נושא הקרקעות באיו"ש כפי שקיימת מהירות משפטית כפי שקיימת במדינת ישראל. את הבהירות הזו הבית הזה יחליט ובג"ץ יפעל לפי החוקים שאנחנו נחוקק. הכנסת היא הריבון.

    ח"כ מועלם רפאלי: ברור לחלוטין שכל יישוב שהמדינה הייתה מעורבת בהקמה שלו זה מעמיד לאזרחים את תום הלב, זו לא גחמה פרטית אלה ישובים שהמדינה מעודדת מתקצבת ורואה בזה אינטרס ציבורי. במשל שנה אנחנו עובדים על הבאת פתרון אסטרטגי להתיישבות. בתוך הפתרון האסטרטגי אנחנו פועלים גם להבאת פתרון מוסכם המכבד את בג"צ אבל נותן מענה גם לעמונה. למי שיש מחשבה שאם נדחה את זה למחר או מחרתיים הנושא הזה יעלם, אז אחרי חמישים שנה הבית הזה צריך להחליט. החקיקה בכנסת מחוייבת לדין הישראלי היא איננה מתכתבת עם הדין הבין לאומי. החוק הזה יציל גם את עמונה.

    שרת המשפטים איילת שקד השיבה בשם הממשלה: פסק הדין בעמונה ניתן במסגרת המשפט המנהלי, שם נבדקת מידת הסבירות של ההחלטה השלטונית. כמו שאמרתי לא פעם, הריבון הוא הכנסת ותפקיד בית המשפט לבחון האם הממשלה עומדת במה שחוקקה לה הכנסת או במה שהיא עצמה קבעה.  תפקיד הכנסת לקבוע את כללי המשחק, תפקיד בית המשפט לבדוק שלא חורגים מאותם כללים. בפסק דין עמונה הורה בית המשפט לפנות את היישוב לפי המצב המשפטי שהיה מונח בפניו, ובהתאם לתשובה שהמדינה השיבה לו. אבל המצב החוקי יכול גם להשתנות. הכנסת סוֹבֶרנית לשנות את החוק ולאפשר לממשלה להסדיר את ההתיישבות באופן חוקי. אני לא חושבת שבית המשפט הוא נציג השמאל או עוין למתיישבים ביהודה ושומרון. הוא מתנהל על פי שיקול דעתו המשפטי, ולכן בשעה שהכנסת תשנה את כללי המשחק, המצב המשפטי שיונח בפני בית המשפט יהיה שונה והוא יוכל לבחון את פסיקתו מחדש. כמובן שמדינת ישראל תכבד את פסיקת בג"ץ.

    יו"ר הקואליציה דוד ביטן הצהיר: בסיכום עם סיעת כולנו אני מצהיר כי בהליך החקיקה אנחנו לא נפגע בבית המשפט העליון.

    יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק בוז'י הרצוג התנגד: החוק הזה הוא חוק הבלהות של כנסת ישראל חושך על פני תהום. לא היה כדבר הזה בהיסטוריה של המדינה שהכנסת מצביעה בניגוד מוחלט למצב החוקתי והמשפט הבן לאומי. זהו חוק שמכיר בגזל ובגניבה. מה שנעשה כאן זה גזל לאור היום כיוון שלוקחים אדמות פרטיות. מי שפינה עד היום ישובים בכוח היו בגין שרון ואולמרט, לא התנועה שאני עומד בראשה. ולמתיישבים אני רוצה לומר המחלוקת כאן היא לא בעד ונגד המתיישבים, אחיי אתם ואנחנו נדאג לכם הרבה יותר מכל אחד אחר. נתניהו הונה אתכם ובשנתיים האחרונות הוא לא נקף אצבע למרות שידע שיגיע פסק הדין של בג"צ. אני קורא לאנשי עמונה, תבינו שהחוק הוא חוק.

    ח"כ דב חנין הזכיר את סיפור כרם נבות והמלך אחאב ואמר: זה מה שמציעים לנו לעשות היום בכנסת בדיוק את זה. אתם מבקשים לסמן היום נקודת שפל עמוקה במיוחד. חוק לא צודק לא חוקתי וכל כך מזיק. תתחילו לטפל בבעיות ותפסיקו לסבך את כולנו באסונות.

    כל ההצעות יועברו לוועדת הכנסת שתכריע היכן יהיה המשך הליך החקיקה.

    יו״ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה, הגיב להעברת חוק ההסדרה: ״הממשלה קרעה היום את המסכה מפניה והחלה רשמית תהליך של סיפוח בחוק של הגדה המערבית. בכך העבירה הממשלה מסר ברור לעולם שהיא אינה רואה בכיבוש כמצב זמני ופניה אינם לפתרון מוסכם אלא להמשך הלחימה והכיבוש. החוק הזה שהופך גניבה וגזל לחוקיים מוכיח שוב כי הכיבוש אינו יכול להתקיים במקביל לשלטון החוק.״



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      זה בושה שרדיו חרדי לא מקפיד לסנן תמונות

    2. 1

      חוק ההסדרה עושה נזק ליהודים ואין סיבה שהחכי"ם החרדים יתמכו בחוק מזיק
      שרק משרת רת הפופוליזם של בנט שמצדו מתנכל לחרדים במשרד החינוך
      ומפלה את החינוך החרדי אפילו מול החינוך הנוצרי ערבי, ואשר משסה
      את פקידיו בביקורות וקיזוזים אכזריים דווקא נגד מוסדות חינוך חרדים
      עם כל הכבוד לציבור המתנחלים, הציבור הזה תמך בעבר בציר הרשע בנט-לפיד
      ועכשיו ממשיך לתמוך בבנט שעושק את החרדים, אין לחרדים משאבים
      מיותרים בכדי לבזבזם עבור גחמות בנט שמקדם חוק מזיק
      והרי החשבון:
      לחוק ההסדרה יקח זמן עד שיעבור (אם יעבור) את מכשולי בג"צ
      בינתיים מגיע המועד הסופי של פינוי עמונה והחוק לא מועיל למנוע את הפינוי במאומה
      דווקא אחרי הפינוי בג"צ עשוי לשחרר את חוק ההסדרה, ואז מכח חוק זה לסייע לערבים
      הבונים בניה פראית ולא חוקית במזרח ירושלים ובעוד מקומות רבים ברחבי הארץ
      כאשר בג"צ יורה בצו ביניים להימנע מהריסות ולפעול להסדרה כפי שהחוק מחייב אותו
      זו דוגמא קלאסית לאן מובילים אותנו החכי"ם ההזויים מהימין הקיצוני בהנהגת בנט וסמוטריץ
      שאולי יודעים קצת אנגלית יותר טוב מהרבה חרדים עם ליב"ה מלא מלא אבל אין להם אלף בית
      של חכמה יהודית…